MIJN
BESTE

IDEE

Idee van Nicolet Wel
ZNWV
De medewerker centraal
Als de medewerker centraal staat en goed in zijn vel zit lift de cliënt daarin mee. Nu wordt alles om de cliënt gedaan en de medewerker staat langs de zijlijn met een te volle takenlijst en weet soms niet hoe alles goed te regelen en dan komt er ook vaak nog een taak bij. Alles voor de cliënt, weinig oog voor de medewerker. Enkele tips voor een beter resultaat: 1. Een gezamenlijke ruimte inrichten waar men samen kan koffie drinken, in de morgen en avond dienst, 15 a 20 minuten even van de afdeling, waar ook de manager en andere faciliteiten aanschuiven en meedenken en vragen beantwoorden. Je kunt dan ook even relativeren en elkaar spreken. Het kan in 1 of 2 groepen, maar het is belangrijk ook voor teambuilding. 2. Een ruimte creëren voor fitness of een abonnement voor een fitness, massage of andere sportieve activiteit. 3. Kortere lijnen, er zijn teveel lagen in de ZNWV. De Holding weet eigenlijk niet wat er op de werkvloer gebeurd. Men denkt dat men het weet. 4. Kortere werktijden, zoals in de Scandinavische landen, de werkdruk is dan per dag korter. 5. Meer omkijken naar elkaar, geef een gemeend persoonlijk compliment of eens een bloemetje bij extreme drukte, of ziekte. Niet alles gemeenschappelijk via de mail, dat is erg onpersoonlijk. 6. Medewerker centraal!! Als de medewerker zich gewaardeerd voelt, werkt hij/zij ook prettiger en heeft minder last van stress.